ELADIO "wutanghiddenmember" ELADIO "wutanghiddenmember" Author
Title: EXCLUSIV: Interviu cu 35 de producători din România (Vlad Dobrescu, Byga, Kafu, Dj Undoo, Dj Nasa, Phossilah, Dallas, Subsemnatu’, Sexy Loops (axes), SEZ, Omu’ Gnom, Megiddo, Cody2H, Dismas, Hertz, SinBeats, Metamorpho, Ferry, Empressto, Denis, SpoT, Mir El, E.R.U., Shutz, CommyBeats, Doru, Mario V, Jimmy Neutr0n, Ripp, Qishta Ceinaru, Egris, DooZile, Krap, Markone1 și Kenzo)
Author: ELADIO "wutanghiddenmember"
Rating 5 of 5 Des:
CLICK VISUALIZZA PRESENTAZI...
Totul a pornit de la “invazia” de instrumentale primite pentru a le publica pe blog. Trebuia să fie o mică “șuetă” cu producătorii din noul val, dar știrea a umblat destul de repede și mulți au fost entuziasmați să participe la inițiativa de a discuta despre producția instrumentalelor. Lista trebuia să fie mai mare, dar din diferite motive unii nu au acceptat dar invitația rămâne valabilă pentru toți cei interesați de ceea ce văd mai jos. 36 de producători au decis să vorbească în exclusivitate:Vlad Dobrescu, Byga, Kafu, Dj Undoo, Dj Nasa, Phossilah, Dallas, Subsemnatu’, Sexy Loops (axes), SEZ, Omu’ Gnom,  Megiddo, Cody2H, Dismas, Hertz, SinBeats, Metamorpho, Ferry, Empressto, Denis, SpoT,  Mir El, E.R.U., Shutz, CommyBeats, Doru, Mario V, Jimmy Neutr0n, Ripp, Qishta Ceinaru, Egris, DooZile, Krap, Markone1 și Kenzo:



(ELADIO) Salut! În primul rând, cine ești și de cât timp te ocupi de producție?

(Vlad Dobrescu): Salut! Sunt Vlad Dobrescu, cunoscut și după inițialele VD, fac beaturi de prin 96-97 și am început să le transform în piese începând de prin 98.
(Byga): Salut. Îmi zice Byga și fac parte din C.I.A. - Craiova Independent Artists. De produs beaturi cred ca mă ocup de la cel puțin acelasi timp de cand fac și versuri... În ani, nu știu...cred ca s-au adunat lejer peste 10 ani... Inițial, beaturi am facut de nevoie, pentru că nu mi-a placut să dau pe instrumentale de pe net... Ulterior, a devenit un viciu.
(Kafu): Salut! Mă numesc Vlad Alexandru (Kafu) și mă ocup de producție de aproximativ 13 ani. Aveam 14 ani cand am "montat" primul beat în Sound Forge.
(Dj Undoo): Salut, sunt Alexandru Damian Mihăilă a.k.a. Dj Undoo și mă ocup de producție începând cu anul 2000.
(Dj Nasa): Salut! Sunt Dj Nasa și mă ocup de producție din 2007.
(Phossilah): Salut. Sunt Phossilah. Primele încercări de instrumentale le-am făcut la finalul anilor 90. 98/99.
(Dallas): Salut. Alin Pușcaș (alias Dallas), activ în "productie" de aproximativ 10 ani.
(Subsemnatu’): Salut, sunt Subsemnatu’. De producție mă ocup de 10 ani la modu serios în studiouri profesionale.
(Sexy Loops): Salut, Axes aka Sexy Loops aici.
(Sez): Salut , sunt SEZ și sunt dependent de beatmaking. Fac asta de vreo 10 ani.
(Omu’ Gnom): Sunt Omu Gnom și fac asta de mult timp.
(Megiddo): Salut, sunt Megiddo, în timpul liber student la Informatica. Mă ocup de producție de vreo 6 ani.
(Cody 2H): Eu sunt mă numesc Sandu Alexandru, alias Cody 2H, un puști din Ploiesti, un beatmaker necopt, care de mic apreciază hip-hop-ul, de seamă cel românesc. De prin 2011 am downloadat fl studio și începeam să mă uit la tutoriale pe youtube... nu îți imagina că de 2 ani de zile fac numai negative, e așa, ceva mai pasiv.
(Dismas): Sunt Dismas, un bou simpatic dintr-un oraș aflat la 23 de km de Bacău și anume Buhuși.
(Hertz): Salut! Numele meu de producer și de MC este Hertz. Am început să fac beat-uri acum vreo 2 ani jumate când m-a motivat Feenom.
(SinBeats): Sunt Mărgescu Eduard Mihai sau SinBeats pentru oamenii cu care lucrez. Am început treaba asta dintr-o joacă acum vreo 4 ani jumate. Vroiam să văd dacă pot și eu să fac beaturi ca alea de pe piesele mele preferate. A fost multă bătaie de cap vreo doi ani, dar cu munca vine și evoluția.
(Metamorpho): Salut. Sunt Metamorpho, Meta sau KFO un mc/beatmaker din Republica Moldova, Chișinău. Primul meu beat a fost bătut prin 2008 în ejay hip hop. În 2009 am mers la un prieten cu net să îmi descarc fl studio și m-am pus serios pe treabă.
(Ferry): Salut! Sunt Ferry și produc cam de la începutul anului.
(Empressto): Mă numesc Bogdan Chirila și lucrez sub numele de Empressto. Am început producția acum 2 ani.
(Denis): Salut ! Sunt Denis, puștanul nenorocit. Mă ocup de produs instrumentale de aproximativ 3 ani.
(SpoT): Salut! Despre mine nu vreau să vorbesc pentru că nu cred că interesează pe cineva persoana mea. O să vorbim puțin despre SpoT. SpoT a existat dintotdeauna, întâi ca și ascultator, apoi ca și beatmaker. Omul care mi-a arătat ce trebuie să fac, cu ce și cum să produc a fost Eon Lockz de la Zen Technium, asta întâmplându-se prin 2008.
(Mir El): Te salut, Eladio! Mă numesc Mirel-Bogdan Duţă şi mă ocup de producţie de aproximativ un an.
(E.R.U): Salut, numele meu este Gabriel Ciornei aka E.R.U. (Emit Rap Underground). Am început cu producția în aceeași zi când am început și cu rap-ul, undeva în iunie 2007, pentru că îmi place să fiu independent!
(Shutz): Shutz este pseudonimul sub care activez din 1998 ca MC și din 2001-2002 ca producător de beaturi.
(CommyBeats): Numele real e Bucurean Cosmin ( CommyBeats ) producător la Bătrânurecords , iar de producție mă ocup din anul 2006.
(Doru): Salutare! Mă numesc Baghiu Teodor (Doru), am 18 ani și mă ocup de producție de 3 ani.
(Mario V): Salut, sunt Mario V, mã ocup de producţie din 1998, iar în 1999 am fãcut instrumentalul plus producţia executivã a primei piese semnate la o casã de discuri. Din 2001 pânã în 2007 am avut onoarea sã colaborez cu artişti şi producatori precum Tataee, Grasu XXL, oameni care m-au inspirat şi motivat sã lucrez la un nivel profesional din ce în ce mai ridicat.
(JimmyNEUTR0N): Numele de beatmaker e JimmyNEUTR0N, sunt un producător din Basarabia.
(Ripp): Te salut! Aici Ripp, beatmaker (producător) / mc, membru Bătrânu Records. 2008 e anul în care am început sa iau lucrurile în serios.
(Qishta Ceinaru): Salut. Sunt Qishta Ceinaru, MC și beat-maker la SickSound Crew, și beat-maker independent de prin 2006, de pe când a prins viață Ceinaru Beats.
(Egris): Salut,sunt Egris mc/producător pentru trupa Exoteric implicit fiecare membru din grupul SunetSacru și până în prezent mi-am semnat producțiile cu numele ,,SubEfect,,. Am început să fac beat-uri din 2005-2006.
(DooZile): Mă numesc Marius Truca 30 de ani, București. Am început treaba asta ca mc.
(Krap): Salut, eu sunt Krap și produc de aproximativ 3 ani.
(Markone1): Markone1 ! de 12 ani , din 2002 !
(KenZo): Salut ! Sunt KenZo, un beatmaker din Ploiești. De producție m-am apucat inițial prin 2008, dar am luat treaba în serios abia in 2010.

(ELADIO): Cu ce “scule” lucrezi? Cât timp îți ocupă un instrumental? Îl compui de la 0 sau folosești pachetele de beat-uri și sample-uri?
(Vlad Dobrescu): Ca să ascult discuri și să înregistrez sample-urile folosesc același setup pe care-l am ca DJ: platanele Technics SL-1210 cu doze Shure M44-7 și mixerul Rane TTM56. Discurile le iau de pe la prieteni sau de pe magazine online, în cazul în care am găsit un sample căutând pe net și vreau să-l am ca lumea pe discul original. Când am început aveam un pick-up rusesc pe care mi-l daduse Herbert, un coleg din Armada, și un abonament la o bibliotecă din centru unde aveau si viniluri. După părerea mea, dacă vorbim despre instrumentale hiphop. munca principală constă în căutarea după sample-uri. Dacă e sa ne uităm la inceputuri, chiar dinainte să apară MC-ii, cam la asta se rezuma tot: DJ care căutau break-uri pe care să le pună la petreceri. Nu aș putea concepe să iau un sample dintr-un pack, ar însemna că deja a făcut altcineva munca asta pentru mine. Ca să tai sample-urile folosesc Cubase-ul și un VST al lui numit Groove Agent One. Am un Akai MPK49 pe care pot să-l folosesc ca drum machine sau ca orgă, în funcție de misiune.
(Byga): Am trecut prin majoritatea softurilor de producție, am stat mult în FL și Acid, însă de vreo 2 ani sunt cu NI Maschine...Imi doream mult un MPC, mi-aduc aminte că băteam efectiv tastele tastaturii ca pe pad-uri în FL, iar Maschine care tocmai apăruse, s-a dovedit alegerea potrivită pentru mine. Pe lângă PC, mai merg cu o clapa Midi. Un instrumental poate să-mi ia o oră sau o lună... procesul depinde mult de insiprație și de zona în care vreau să-l duc... Consider că pentru a ajunge la un instrumental de care sa fiu mulțumit, nu există limită în timp...De multe ori iau un beat "in the making" cu mine prin mașina, pe telefon... îl mai pun și altora, il mai ascult, văd ce-i mai lipsește...Ca și rețetă, nu pot să spun că am una anume...un beat poate pleca de la orice...ascult foarte multă muzică și eu și Rashid, care îmi mai arată idei și sample-uri...de multe ori plec de la ceva și rezultatul final nu mai seamănă deloc cu sample-ul inițial...Cred că asta e și partea frumoasă a muzicii... creativitatea poate fi absolut fără limite.
(Kafu): Folosesc Logic Studio Pro, pe un sistem apple, atât pentru compoziții cât și pentru mix-master. Ca aparatură, folosesc monitoare KRK G2 6", căști Beats by Dre Studio, placă de sunet Focusrite, iar pentru voci un microfon RODE K2. Timpul de producție diferă de la piesă la piesă. Spre exemplu, ultimul proiect lucrat pentru Atom cu Miss Mary și Krem, a durat aproape un an și a suferit mai multe schimbări în tot acest timp. Majoritatea beat-urilor sunt compuse de la 0. Folosesc destul de rar bănci de sunete, pentru a mă inspira. Ar fi destul de ciudat să inscrii o piesă la U.C.M.R. în care ai folosit sample-pack-uri și să te trezești că s-a mai lansat o piesă cu același sample. Mai mult, dacă piesa este compusă pentru o casă de discuri, cu siguranță nu e în avantajul producătorului să facă asta.
(Dj Undoo): În mare parte lucrez "in the box" cum se zice, adică cu soft-uri, dar folosesc controlere midi: Akai Mpd 24, Clapa Oxygen 8 v2, X1 de la Native și nu în ultimul rând platanele și mixerul (Pdx 2000 mk2 pro, Technics 1210, Ecler 360). Dar mai folosesc și chitări (acustică, electrică, bass) cu ajutorul unor colegi care stăpânesc bine aceste instrumente evident. Timpul alocat este variabil, dar ca o piesa să iasa cap coadă gata de master este nevoie de minim 10 ore.
(Dj Nasa): Lucrez în Propellerheads Reason 5 cu Akai MPD 24 și M-Audio Oxygen 8v2. Depinde: uneori fac un instrumental în 5 minute, alteori pot petrece zile căutând “sunete”, încercând să materializez ideile avute. Nu am folosit niciodată pachete de sample-uri, tot ce am produs a fost sută la sută original.
(Phossilah): Midi controller/vst, drum machine/step sequencer, synth. Depinde de complexitatea lui, pot fi 15 min, pot fi câteva zile. Compun de la 0, nu folosesc pachete de sampling și beaturi cel mult drum kituri. Mă descurc binișor la tobe, bass și chitară.
(Dallas): Nimic foarte fancy, mă bazez în principal pe clapa mea "M-audio Axiom", placa de sunet "Focusrite Saffire" și monitoare "KRK Rokit". Cât despre daw'uri : Reason/Cubase. Nu prea pot defini durata realizării unui instrumental. Poate fi oriunde de la 2 ore la 1 an, în funcție de ceea ce îmi doresc să iasa și, bineinteles, de doza mea de inspirație. Prefer să compun de la 0, de obicei, dar mai utilizez si sample'uri sau loop'uri. Doar că în acest caz, aleg să le prelucrez până devin de nerecunoscut.
(Subsemnatu’): Scule nu prea folosesc sa creez,doar softuri,in special batrinul si retardul ACID dar si prietenul meu de baza Cubase!Compun si de la 0 fara nici o problema,dar tot samplingul ramine pt mine nr.1
(Sexy Loops): Cred că de prin 1999- 2000 atunci am încercat să fac un beat după ce fusesem la un studio care facea beaturi din clapă și nu îmi plăcea cum sunau, adică eu le arătam că îmi place soundul de la După blocuri, iar ce ne ofereau ei era o caterincă luând prin comparație, ce să mai zic, eu prima strofa pe care am scris-o a fost pe piesa celor de la Terror Squad - 99 Live, am loopat sampleu, că era liber spre final în Acid, așa am început. Nu am cine știe ce "scule pentru producție, folosesc o doar clapă midi M Audio și un MPD Akai, pe care le cobin cu VSTi- uri pentru instrumente respectiv pentru beat-uri și sampling (Battery, Phat Matic, Reason, etc). După perioada când nici măcar nu aveam de unde să semplez și am fost nevoit să fac de la zero, cu un sound precar bineînțeles redat de sunetele midi de acum 10 ani, am reusit sa imi focusez stilul de productie pe sampling, exact asa cum mi-am dorit si cum stiam ca e cel mai reprezentativ pentru RAP. In prezent nu prea am productii compuse de la 0, mereu pornesc de la sampling, în general, asignat catre MPD (atât ca beat cât și ca armonie de bază), după care îmbunătățesc producția, dacă e nevoie, cu instrumente suplimentare, virtuale sau reale, începând de la bași până la pian, viori, synth-uri...etc . Legat de beaturi, nu folosesc pachete, am comoara mea de aur de sample-uri de beaturi din care tai ce am nevoie (kick, hh, snare, etc) și care-mi va ajunge pentru multa vreme și care sigur nu-și va pierde din actualitate, toate, sampleuri de pe vinil din piese vechi. Legat de sampling de armonii, atunci când îmi sună ceva bine și promitator, m-apuc de treabă, nu folosesc pachete.
(Sez): Folosesc un calculator , două boxe și o clapă. Unele instrumentale le compun de la 0 iar altele cu sample. Majoritatea cu sample-uri. Uneori folosesc elemente din pack-uri pentru a completa un beat (o chitara pe care o chopuiesc sau un loop de percuție etc) , însă doar atât.Variază de sample sau de inspirație. În momentele de inspirație pot să fac și în 30 de min un beat destul de complex , însă la unele lucrez mai multe ore adunate (nu le-am numărat niciodată, când mă apuc să fac beaturi lucrezi la vreo 4-5 în aceași zi ca să nu mă plictisesc).
(Omu’ Gnom): Cu calculatorul. Cât trebuie. Eu sunt un măcelar și tai exact ce am nevoie deci și...și...
(Megiddo): De lucrat lucrez cu laptopul, o placă de sunet MBox 2, căști AKG K99, uneori clapa MIDI M-Audio Keystation 88es sau KeyRig 49 și alte accesorii mai puțin importante. Un instrumental îmi ocupă între 2-3 zile și o săptămână, uneori mai mult. Depinde mult de cum am timp să lucrez. De obicei compun tot de la 0 sau încep cu un sample dintr-o piesă (nu din pachete) și construiesc de acolo.
(Cody 2H): Scule... nu pot să le zic scule, până de curând lucram pe un calculator de ăla varză, genul unde îți merge CS-ul cu 60 de fps. De câteva luni încoace mi-am luat un laptop HP și sunt foarte mulțumit de el, niște căști Philips mai ieftine și un mouse. Adică minimum, nimic complicat, încă e un hobby treaba asta. Depinde cât lucrez la negativ, câteva zile, câteva ore, depinde de cheful omului, nu știu să zic. Da, sunt mai delăsător, folosesc sample-uri și tobe luate de pe net.
(Hertz): Lucrez foarte mult cu Reason căci pe el am învățat să fac beat-uri și cum lucrez beat-uri și cu Feenom este ușor să schimbam proiectele. Dar mai lucrez și în Pro Tools beat-uri prin Rewire. În general folosesc Pro Tools la mix/master. Un beat poate să imi ia între 6 ore și 2 zile și îl compun de la 0 !!!
(Dismas): Am niște monitoare Samson Rubicon R6A, o placă audio Focusrite Scarlett 2i2, un M-Audio Keystation 49e și un pc prafuit. Un beat nu-l fac într-un anumit timp, am avut beaturi gata în 20 de minute și beaturi pentru care am lucrat săptămâni întregi, deschideam proiectul în fiecare zi și mai găseam ceva de retușat. În 95% din cazuri încep de la 0 dar uneori mai aud pe undeva câte-un pian sau o chitară pentru care eu aș vedea o altă interpretare și deci încep să construiesc pe ea.
(Metamorpho): La moment lucrez cu urechi: HS80M, Beyerdynamic DT-770, mâini: m-audio oxygen 49 și mpd 18, cap: Reason 7. De la 15 minute la câteva zile în dependență de inspirație. Am un viciu: se numește sempling era o perioada când semplam tot beatu fiecare kick/hat/snare/bass/melodie era semplat din diferite surse, niciodata nu am folosit sample pack-uri, loop pack-uri sau construction kits. O mare parte din beaturi sunt compuse de la 0 oricum dau prioritate samplingului
(Ferry): Folosesc M-audio keystation mini 32 , o fac de plăcere și fac asta în timpul liber... Le fac și de la 0, dar nu mereu, îmi place să folosesc și sample-uri, am câteva cd-uri vechi cu muzică jazz\blues din care îmi place să samplez...
(SinBeats): Scula principală în tot procesul realizării unui beat este pentru mine, fl studio. Doi ani jumate am lucrat doar cu mouse și tastatură, dupa care am făcut un upgrade și-am început să lucrez și cu clapa (alesis qx 49). Cu același model lucrez și acum, însă sculele de baza rămân tot mouse-ul și tastatura.:)) În general lucrez cu compoziții proprii, caz în care lucrez peste 7, 8 ore la un beat, depinde de inspirație și complexitate, uneori lucrez mai multe zile la un beat.. În cazul beaturilor făcute pe sampling ajung câteva ore pentru finalizarea proiectului. Nu sunt fanul construction-kiturilor, dar uneori le ascult pentru inspirație.
(Empressto): Lucrez cu : un korg nano key, o placă audio lexicon alpha, un controler yamaha rm1x. Piesele le lucrez în Cubase ori Nuendo, de cele mai multe ori în Nuendo, ca Vst-uri folosesc : Sylenth, Sonic Academy ANA, Native Instruments Nexus, Native Instruments Massive, Tone2 RayBlaster, Gforce Oddity, Cableguys curve 2, Sugar bytes Cyclop,GForce Minimonsta, Steinberg padshop pro, Native Instruments Razor, Native Instruments Absynth 5, cakewalk z3ta+, Native Instruments FM8, Native Instruments Reaktor 5. De obicei nu fac un anumit gen de muzică, de cele mai multe ori fac ce simt că îmi place, înainte să încep o melodie îmi strâng ideile de bază și știu deja cam cum ar trebui în ansamblu să arate melodia. Timpul care îl petrec pe o producție nu este mereu același, dar de obicei stau pe o producție între 3 zile (minim) până la 15 de zile chiar și mai mult și depinde de genul pe care îl fac. Cel mai lung proiect a durat 23 de zile și va fi lansat pe 17 iunie sub label-ul meu Aerra Music. Piesele nu le compun perfect de la 0 în general folosesc pachete de sample-uri pentru Drums-uri și efecte, restul melodiei este 100% creație proprie.
(Denis): De lucrat lucrez cu un calculator normal, nimic pretențios. Clapa mea e tastatura iar monitoarele mele constau într-un sistem stereo. Un instrumental îl fac în aproximativ 5 ore. Folosesc pachetele de sunete asta însemnând, kick-uri, hat-uri, crash-uri, snare-uri și clap-uri. Uneori folosesc și tobe samplate amestecate cu sunete din pack-uri. Bass-ul îl fac de la zero.
(SpoT): În general folosesc Fruity Loops ca și soft plus o clapă midi Akai Pro MPK Mini cu 25 de keys, 8 butoane, paduri MPC și 8 knoburi Q-Link. Partea de percuție, o compun eu, plus sample-uri din diverse melodii pe care mi le tai singur, nu iau pack-uri cu ele deja facute...pack-uri de loop-uri gen.
(Mir El): Nu lucrez cu "scule" pentru că momentan, nu îmi permit. Tot ce lucrez, lucrez din tastatură, mouse şi un PC ediţie 2004 pentru că am laptopul bulit acum. Instrumentalele diferă unul de altul aşa că le aloc perioade diverse de timp. Poate să îmi ocupe 6 ore crearea unuia, poate două săptămâni, depinde. Am o varietate de metode de lucru. Compun şi de la 0, samplez din muzică veche, dar nu neapărat, mai folosesc loopuri uneori... Ca şi tobe,folosesc drumkituri date jos de pe net, pe care le modific ulterior ca să le personalizez un pic
(ERU): Lucrez cu niște scule mediocre să zic așa. Monitoare M-audio bx5a, placă audio Mackie onyx satellite, clapa M-audio Axiom 25 și o pereche de căști AKG. Asta depinde de instrumental, chef, timp... În general 20-30 minute, mă mișc repede. Dar am facut și instrumentale la care am stat 2-3 zile. Nu e mereu la fel. Îmi place și să fac de la 0
(Shutz): Am renunțat în timp la o serie de scule pe care se așternea praful, asa că au rămas: o clapă portabilă Akai LPK25, o pereche de monitoare de studio Mackie MR5, un drum machine Alesis SR16, pe care îl folosesc ocazional și un sistem PC Quad Core optimizat pentru aplicații audio. La capitolul software, am început cu FastTracker II pe un 586 care rula doar în DOS (aștia mai "bătrâni" își mai aduc aminte) și am ajuns la Sony Acid Pro 7 și un kil de vst-uri și librării de instrumente, cu care lucrez actualmente, cât și când îmi permite timpul. Durata de lucru la un instrumental variază de la caz la caz, în funcție de ce presupune acel instrumental. De regulă, lucrez structura de bază a unui instrumental în maxim o oră și revin asupra să ziua urmatoare. Foarte rar am definitivat un beat cap-coadă într-o zi, fara să-l mai "gâdil" ulterior, să-i mai adaug instrumente etc.
(Commy): Lucrez pe un XBOARD 49, prea multe scule nu am, lucrez și în programul Reason. Nu prea am calculat un timp la intrumentale, în general stau cam destul să le lucrez pentru a scoate cam ceea ce vreau.
(Doru): Scule nu am, lucrez totul cu tastatură și mouse. Pot să finalizez un instrumental într-o oră sau pot la fel de bine să îl finalizez în doua- trei zile, depinde de stare și de chef.
(Mario V): Cât timp existã pasiune nemãrginitã pentru muzicã, poţi produce instrumentale geniale cu douã, trei sunete banale, sau poţi munci 12 ore pe zi timp de cateva sãptãmâni, pentru a avea un instrumental competitiv pe piaţa muzicalã. Ţinând cont cã primul instrumental l-am facut pe un PC AMD K6, cu procesor de 500Mhz şi hard disk de 1Gb, apoi am avut ocazia sã lucrez cu Tataee în renumitul studio Ines, pot spune ca sunt puţine lucruri legate de producţia de Hip Hop în special, de care sa fiu strãin. De la FL STUDIO la Pro Tools, bãnci de Kontakt de zeci de Gb, Vsti-uri complexe sau banale, toate îşi au rostul lor în functie de proiectul la care lucrez, de artist şi binenţeles bugetul alocat.
(JimmyNEUTR0N): Am început să fac beat-uri acum vreo 2 ani. Folosesc Akai MPD 32 și o clapă FARFISA TK 628, lucrez cel mai des în FL studio. Timpul acordat unui instrumental depinde de complexitatea acestuia și desigur de inspirație.
(Ripp): Momentan folosesc un Akai MPK mini iar ca și soft principal, Fl Studio. La mine marea majoritate a proiectelor sunt făcute într-un timp scurt, de obicei în timp ce beau o cafea/bere. Celor cu potențial, le acord mai mult timp și atenție. Îmi place să iau totul de la 0, începând cu ciopârțeala când vine vorba de sampling apoi continuând cu atenție la tobe și bass. Când lucrez doar cu notele îmi place să fiu spontan și să nu le gândesc dinainte, plec de la o linie principală venită pe moment apoi mai adaug câte un "condiment" după "gust".
(Qishta Ceinaru): Sculele mele pentru producție sunt limitate. Am un mixer BCT MM602 prin care trece un sistem audio 5.1 ("păcălit" in 2.1), iar mai nou mi-am achiziționat un microfon Beyerdynamic căruia i-am atribuit mai multe lucruri de făcut, și anume, exceptând live-urile impecabile pe care le ofera, i-am dat șansa să mă ajute să îmi înregistrez propriile sample-uri, "achiziționand" destule sunete proprii. La capitolul "scule" aș mai adauga un FL Studio 10, un Reaper și un Vegas, pe cele două din urmă axându-mă la partea de masterizare (încă învăț). Lucrez în FL cam 2-3 ore pe zi, destul cât sș conturez 4-5 beat-uri pentru "sertar", urmând ulterior să le finisez. Depind foarte mult de inspirația pe care o am, deci mă poți găsi ciopârțind piese vechi, mă poți găsi cu partiturile în față sau jucându-mă pur și simplu la un cui cu câteva VST-uri de plictiseală.
(Egris): Lucrez cu un controller m-audio axiom 61. Lucrez și de la zero, folosesc și pachete de sunete dar în general când ciopârțesc un sample, construiesc în jurul lui să simt că am creație originală măcar 60%. Satisfacție mai mare am totuși când fac fără sample.Sunt perioade și perioade în care lucrez în moduri diferite în funcție de timp, răbdare, inspirație. Poate să dureze o oră, poate să dureze și o săptămână chiar o lună până la forma finală.
(DooZile): Cât despre scule , acasă ,calcuatorul și programle de rigoare și pe la studiouri. Sculele nu m-au interesat ci mai mult softurile. Folosesc sample-uri de la tobe la sunete de instrumente ori încep cu sample ideea și o continui cu vsti-uri, ori doar vsti-uri, ori combinate, cum îmi vine ideea. Dacă mă întrebi eu prefer conceptul de instrumental cu vsti-uri pentru că fredonez ceva și aplic . Un instrumental îți poate ocupa mai mult sau mai puțin ..acum depind mai multi factori : ce timp liber am pentru asta și în ce stadiu vreau să îl las pentru că se întâmplă de multe ori să modific și să mă joc cu sunetul sau să îl termin în juma' de oră..
(Krap): Lucrez în FL Studio pe niște monitoare M-Audio studiophile av40, o placă de sunet M-Audio Delta 1010LT, controller midi Behringer umx49 și Akai MPK mini. În principiu cu astea lucrez dar când mă apucă inspirația e ok să am numai FL-ul instalat :))... În ultima vreme compun instrumentalele...practic le fac de la 0 dar dacă găsesc un sample care să îmi placă foarte mult îl folosesc dar în așa fel încât să nu mai sune ca originalul.
(Markone1): Cubase - Steinberg , vegas , sound forge , ableton ! un instrumental poate dura și o lună, depinde, dar în mare, cred că o săptămână maxim e gata! Eu combin de toate, dar mai și compun de la zero. Nu mă feresc de sample-uri și nu mă deranjează nici pachetele!
(KenZo): Ca soft folosesc Fruity Loops 10 , iar ca aparatura un Akai LPD8 . Când vine vorba de instrumentale prefer sampling-ul  rareori cand îl fac de la 0, pe note. Ca timp, depinde acum de instrumental...câteva ore sau câteodata prefer sa nu mă grabesc și să mă întind pe mai multe zile, ca să iasă treabă bună.


(ELADIO): Folosești sample-uri?
(Vlad Dobrescu): Întotdeauna!
(Kafu): Așa cum îți spuneam și mai sus, nu lucrez cu sample-uri. Până în urmă cu 5 ani, făceam sampling pentru producțiile Hip-hop, dar sound-ul a trecut la alt nivel și odată cu asta am optat pentru varianta instrumentelor virtuale(VST).
(Dj Nasa): Da, în mare parte folosesc sample-uri, dar în ultimul timp combin sampling-ul cu instrumentele live.
(Dj Undoo): Sampling folosesc doar de pe vinil, one shot-urile de tobe din diverse kituri sau surse, oricum calitate ridicată. Rar se întâmplă să cumpăr câte un pachet de sunete din care tai dacă îmi place ceva în mod special ca apoi construiesc peste. Folosesc și clapa cu care adaug synthuri, bass și alte sunete. Unele piese sunt 100% din clapă, altele sunt din combinație între sampling și clapa în proporții variate.
(Phossilah): Folosesc samplig... în ultima perioada evit pe cât posibil, prefer să reproduc bucata de samplat, în cazurile în care sună mai bine decât sample-ul original.
(Dallas): Da, câteodată.
(Sez): La greu.
(Omu’ Gnom): Îmi fac sample-uri din piese.
(Megiddo): Am folosit sample-uri destul de mult, încă folosesc uneori, dar mai nou experimentez și cu alte genuri, stiluri, sunete, chestii.
(Cody 2H): Da, folosesc sample-uri pentru că mi se par mai accesibile, mai simplu de folosit, mai naturale și nu necesită mult mix/master, eu nefiind atât de "pro".
(Dismas): Da, 90% din piesele rap de afară au sample-uri și dacă până și cei mai mari producători samplează înseamnă că nu-s așa fraieri, știu ei ce știu.
(Hertz): Sample-uri încă nu am folosit dar cred că am să mă apuc să samplez și eu niște chestii când nu o să mai am idei de compoziții.
(Metamorpho): Da. E o amprentă lăsată de Endtroducing cred . Primele mele beaturi erau samplate de pe casete de magnetofon și acum am cutii pline prin pod.
(SinBeats): Există și momente în care apelez la sampling, dar în general doar atunci când acest lucru e cerut de artistul pentru care lucrez.
(Denis): Foarte mult. Mai ales din Jazz, Blues și Muzica clasică. Uneori mai samplez soundtrack-urile de la filme.
(SpoT): Regula mea de baza este : "hip hop is based on sample" și nu mă abat de la această regulă de aur. Prin urmare 99% din instrumentalele produse de mine sunt cu sample.
(ERU): În majoritatea cazurilor fac din sample, în "general" din muzică clasică și în "colonel" din funk :)) Dar dacă sună bine "scartzaitul" de la usa dulapului, samplez si chestia aia. Oricum, conteaza rezultatul final!
(Shutz): Folosesc aproape în totalitate sampling din piese, dar și instrumente virtuale (VSTi) și - unde este cazul - adaug linii din clapă, vioară, pian, bass ș.a.
(Commy): În general lucrez cu sample-uri, sunt și zile în care simt că tre sa fac ceva de la 0.
(Doru): Eu folosesc sample-uri, de cele mai multe ori, iar timpul în care finalizez un instrumental diferă.
(Mario V): În general pornesc de la zero cu un instrumental, însã uneori plec de la un sample care sã mã inspire şi îl elimin spre final. Alteori folosesc un sample din alte genuri de muzicã sau sample-uri de instrumente naturale, manipulate grav sau lãsate în toatã splendoarea lor. Nu e bine sa te axezi pe un singur mod de lucru fiindcã rişti sã te plafonezi, rişti sã te plictiseşti sau sã plictiseşti pe alţii.
(JimmyNEUTR0N): Fac beat-uri atât de la 0 cât și prin sampling (cel mai des tai sample-uri din soul, jazz, opera și muzică clasică).
(Ripp): "Sap" mult prin muzică "veche" (jazz/soul/funk), prefer sampling-ul dar ma joc și cu notele, folosesc și VSTi.
(KenZo): Da , deoarece există o gamă mult mai mare și diversificată de sound-uri . Mulți zic că riști să folosești același sample ca X sau Y, dar părerea mea ca fiecare instrumental e unic în felul lui.



(ELADIO): Câte instrumentale ai produs până acum și cine a “dat” pe ele?
(Vlad Dobrescu): Nu mai țin minte, am produs sute cred, dar nu le-am dus într-o stare avansată decât în momentul în care le-a ales cineva pentru o piesâ. În general fac multe loop-uri și dacă e cineva interesat să facă o piesă atunci îl dezvolt într-un instrumental.
(Byga): Nu am stat să număr instrumentalele până acum...vedeți și voi, 2 E.P.-uri și 3 albume C.I.A. - unde majoritatea beaturilor au trecut prin mâna mea...+ alte combinații + cred că sute de alte idei, care deocamdata au rămas idei. Cine a dat pe ele, puteți vedea de asemenea în discografia C.I.A.
(Kafu): Numărul instrumentalelor cu siguranță nu ți-l pot da, deși aș vrea:). Am produs pentru Zombie Thc, Morometzii, Rimezic, Atom, Janice… pentru un studio din Suedia, iar anul acesta am avut o piesă participantă la Eurovision, interpretată de către o artistă a casei de discuri Roton.
(Dj Undoo): Cam 12 albume a câte minim 10 trackuri:). Veritasaga, Butch, Bitză, Carbon, raku, Aforic, Puya, Cumicu, Ais The Chef, Grupul de rezistență, Omu Gnom, Chriss Blaziny, Cătălin (Coma), Viollent , ca să enumar doar o parte.
(Dj Nasa): Am produs foarte multe instrumentale dar s-au materializat în piese în jur de 60. Până în prezent am coloborat pe partea de producție cu Pazzo, Nosferatu, Passcall, Flobo, Kheops, Mihnea(Bărzoi), Crash, Ezekiel, Clever și I-On.
(Phossilah): Nu am nici ce mai mică idee câte. Morometzii, Il-Egal, Gdr, Norzeatic, Sișu, Kazi Ploae, Nwanda, Cedry2k, Loredana Groza, Aminda, Cruxfader, Zombie Thc, Misiune de Pedeapsă, Pushlamale, 40Subs, Ad Litteram, Angeles și alții.
(Dallas): Probabil peste 800, din care s-au materializat sub forma unor piese în jur de 80-90. Vescan, DOC, Mo-Man, Junior Reid, Kokane, Glasses Malone, Crooked I, Nane, Deliric 1, Makru, Boz, King-T, Tranda, Keed, Zhao, Drei Ros, Zeze, Cretzu, Vulpix și alții, pe care probabil îi omit involuntar.
(Subsemnatu’): Câte instrumentale exact nu pot să vă spun dar am un hard de 1 TB care este full maxim de instrumentale, de "dat" cam tot mc's de top de la noi plus vreo 10 albume produse cap coadă și alte compilații plus că în ultimul timp mi-am diversificat aria de colaborări cu artiști ce fac altă muzică în afară rap! Pace si armonie! Mă găsești pe http://www.youtube.com/subsproduction, https://www.facebook.com/subsemnatu sau http://subsemnatu.ro/
(Sexy Loops): Nu aș putea să îți spun câte am produs, habar n-am, cât despre cine a dat pe ele, cred că se știe... mulți din ei se regasesc chiar pe "Plecat definitiv".
În ultima vreme, din cauza lipsei timpului, n-am prea mai produs, dar, în general, petreceam câteva ore pe zi doar pentru asta, iar un beat, îmi lua, de asemenea, câteva ore, cred :)), nu am stat niciodată să mă uit la ceas să văd în cât timp a fost gata.

(Sez): Am făcut peste 2000 de instrumenale din 2005 încoace și în jur de 500 s-au concretizat în piese.
(Omu’ Gnom): Fără număr, foarte mulți.
(Megiddo): Până acum am făcut peste 250 de instrumentale. Nu știu numărul exact. Pe multe din ele am dat eu... piese care n-o să vadă niciodată lumina internetului. :)). În rest, au dat pe ele oameni ca: Nimeni Altu', Mr. Levy, In Extremis, SickSound, Cătălin de la Coma, RomaN de la UndaComună, Fu & Julia Black, Cristyz, Jager, Cătălin și alții, mai rar și yours truly, Megiddo. :), Și ăsta e doar începutul. Urmează multe chestii tari.
(Cody 2H): N-am produs multe instrumentale "folosibile", că porcării am o grămadă. Nu prea a dat nimeni important pe ele... adică am pus la download, s-a mai găsit câte un puști să încerce ceva, am mai dat și pe la "lume importantă", dar mai apoi să descopăr că s-au răzgândit. Nu sunt foarte băgat în treaba asta, probabil mulți o să mă înțeleagă, e un hobby și ceva ce deocamdată îmi oferă doar relaxare.
(Dismas): În PC am vreo 200 dar momentan până acum nu au ieșit foarte multe piese pe beaturile mele. Până acum pe beaturile mele s-au auzit Nimeni Altu, Pacha Man, raku, Stres, Manyah, Nosferatu, MP13 si OBLX și cam atât din cei cunoscuți.
(Hertz): Până acuma nu prea știu câte instrumentale am produs dar în orice caz am deja 20 dar mai am care le-am început și nu am mai avut inspirație să le continui dar o să le termin. Multe sunt în colaborare cu Feenom cu care am creat acum un an FeenHertz Production. Ca piese produse de mine am deja piesa lui Mitzză cu Dino - Tu nu știi și urmează ca anul ăsta să apară multe piese produse de FeenHertz Production !!
(Metamorpho): Am sute de proiecte prin pc nu pot să dau un numar fix. produc doar p/u oamenii mei – Proiectu’ Patru/ Shamanic Bloodline/Palata12/Hexa
(SinBeats): Nu pot să-ți zic fix câte beat-uri am făcut, dar probabil peste 100. Lucrez cât de des pot și încerc să fac cât mai multe beaturi, ca să ajung să stăpânesc cât mai bine arta asta. Până acum am produs pentru Kali, Canabis, S.R.G, Dino, însă cele mai semnificative producții le-am făcut pentru albumul lui Rappa, "Pe aripile cuvântului", material pe care am avut 5 piese. În pezent lucrez la albumul meu de producție, "Realitate vs. ficțiune", album pe care vor da piese oameni tari ca: Rappa, Chica con canna, Nane, Dino, Capeliy, Flobo, Kaos și alții. O să lansez albumul ăsta în toamnă, iar până atunci o să mai auziți o piesă produsă de mine pe mixtape-ul lui Dino ce va fi lansat în 23 iunie și posibil o piesă de la Nane, plus vreo 2 de la mine.
(Ferry): Nimeni nu a dat pe negativele mele până acuma, este posibil să tragă RareșHH pe un negativ de la mine... Doar că nu știu când, i-am dat beat-ul i-a plăcut dar a spus că are multe proiecte și nu știe sigur dacă va trage și pe el. Și pe alt instrumental este posibil sa tragă Decalibru ..
(Empressto): Până acum am compus puțin peste 50 piese, iar pe partea vocală până acum am colaborat doar cu Domnul UDO din 911.
(Denis): Momentan am produs aproximativ 50 de instrumentale demne de luat în seamă. De dat pe ele am dat eu, singur dar și împreună cu fostul meu coleg de trupă, iar momentan aștept să scoată omu’ Infinitu' o bucată pe beat-ul meu din cuptor.
(SpoT): Până acum, am aproximativ 218 proiecte finale plus alte sute de schițe. Pe beat-urile mele și-au pus amprenta oameni ca El Nino, Gani, KrafTu, Swift, In Extremis, Esra și alții care trebuie să scoată anul acesta. Pentru cei interesați mă găsiți pe facebook (https://www.facebook.com/SpoT.beatmaker) , youtube (http://www.youtube.com/user/DFCSpoT) sau soundcloud (https://soundcloud.com/florin-aka-spot).
(Mir El): Instrumentale am făcut câteva, nu le-am ţinut evidenţa cu exactitate, sunt în jur de 50... de dat pe beaturile mele până acum au fost 2 MCs: Riga Kripto-Teoria conspiraţiei (numele original al negativului este DarkMysteriousAgressive) şi Ramonn-Apokalyptyk(beatul cu acelaşi nume). Au mai fost tentative de colaborări, dar nu s-a putut, vor mai fi colaborări, dar nu pot spune nimic până când proiectele respective nu văd lumina zilei.
(ERU): De 6 ani, de când fac muzică, nu exagerez, cred că am produs mai bine de 1000, păcat că mi s-a ars un hard și s-au dus în jur de 600-700 de beaturi cu el. Nu am produs asa pentru multa lume, doar pentru prieteni și bineînțeles am vândut din ele. Câteva nume: Bani Gheață, Prolix și nu mai știu. Ținând cont că eu îmi fac tot (text, voce, beat,mix,master,regie, montaj video, procesare de imagine și curat în studio) nu am pus accent pe partea asta, de producție.Oricum, o să urmeze niște proiecte de acum. Cele bune, pace Eladio!
(Shutz): Ca și număr de instrumentale produse... habar n-am, nu le-am numărat. Au fost foarte multe proiecte, din care s-a concretizat doar o mică parte. Am produs pentru câțiva oameni cu care m-am înțeles bine: Rappa, Zhao, C.C., eu. Da, eu și cu mine ne înțelegem foarte bine. :) Au mai fost și alții, însă nu aș dori să-i menționez, deoarece calitatea produsului finit lasă de dorit - materiale care intră la capitolul "proiecte eșuate".
(Commy): Am produs foarte multe instrumentale.... Am și câteva beaturi pe albumul Audioteca (Unu Doi). Prea mulți nu au tras pe beaturi de la mine… au tras Sișu, Baboi.. și am lucrat la un mixtape cu rapperi din USA. Aici se poate asculta.. http://www.datpiff.com/HeavyBeats-Productions-Commy-Beats-Fuel-For-The-Fire-mixtape.281997.html
(Doru): Până acum am produs instrumentale pentru băieții din underground, cum ar fi: Jianu, Ra', băieții de la Urbankart (Maich și Etic), Afty și alții. În momentul de față activez, împreunaăcu Maich, în trupa Supreme Beats, acesta fiind un proiect la început de drum. Acum lucrez la câteva proiecte și în curând va ieși Ep-ul lui Maich, unde am contribuit cu instrumentale. Cea mai de succes piesă făcută pe un instrumental ce imi apartine, este: http://youtu.be/09ePoGmwnlc
(Mario V): Peste o mie de instrumentale doar din 2008 pânã în prezent. În mare parte au fost destinate vânzãrii pe site-urile de profil de afarã, iar anul acesta am creat şi un label nou cu marfã proaspãtã disponibilã şi pentru artişti autohtoni: http://www.soundclick.com/DirtyDiamondBeats. Printre puţinii artişti de la noi care au “dat” pe instrumentalele mele, se numarã JerryCo, OvP și Tonik Obiektiv. Momentan producţiile mele rãmân tot în familie şi urmeazã câteva producţii noi realizate împreunã cu JerryCo sub egida Stereo King. Pe viitor sperãm sa colaborãm si cu alţi artişti la fel de implicaţi, dedicaţi și pasionaţi cum suntem noi.Mulţumesc tuturor pentru timpul acordat acestui interviu si vã invit sã urmãriţi ultimele trei producţii marca Mario V şi Stereo King. JerryCo - Pentru Tine (http://youtu.be/58YP_unfy4s),  JerryCo - Ai Rabdare Baby (http://youtu.be/CgHpMHIwcZQ), So Deep - Styles P / Mario V REMIX (http://youtu.be/pnGrWZfGI4g).
(Jimmy NEUTR0N): Câteva din beat-urile mele pot fi auzite pe : http://www.ibeats.ro/producatori/jimmyneutr0n/ ,de asemenea am lansat anul trecut un EP "Terorism Vital'' în postura de MC alături de un coleg de trupă. Acest material a fost totalmente produs de mine și poate fi downloadat aici: http://www.mediafire.com/download/b8badtxof1hvw94/MaxTruk%26Stillow''TERORISM_VITAL''%5BBanzaiRecords%5D%5B2013%5D.rar Mulțumesc mult pentru atenție!
(Ripp): Am strâns foarte multe proiecte de când am început să fac treaba însă doar câteva au văzut "lumina" din afara folderelor. Până în momentul de față au "dat" pe ele: Unu Doi (Cumicu și Ais The Chef), Praetor, Smokey, Krem, K-gula, Omu Gnom, Gani, Liry și Cătălin. Vor urma și alții.
(Qishta Ceinaru): Am făcut cam un milion de beat-uri (sau cel puțin așa îmi dă impresia PC-ul meu instabil, care niciodată nu mă lasă să îmi salvez căcaturile pe un hard extern, pierzând proiecte din cauza lui), dar le-am păstrat pe cele mai bune, strângând astfel destule instrumentale pentru doritori și/sau pentru mine și crew-ul din care fac parte. Și au fost și doritori. Aș putea enumera câțiva, dar unii din ei încă nu au scos nimic pe vreun beat de-al meu, însă, cele mai recente nume ar fi Underman (Fractal), Nece 03 (În întuneric tot), Dieter (Partidul Sticla Goală), KeeD (Alarma), dar și SickSound Crew (Intro, Atenție se închid ușile, Ai of da taigar, Asta e), In Extremis (urmatorul videoclip), JaZZ 8 (9 din 10), Kent Archie (Fiare vechi), The Bridge Committee (Morgana Label), Not Cyanide (Potra, Fete Fete, Ce știi, Pe drum), și momentan lucrez la un EP împreună cu Havana (tot beat-maker) pentru OQ, mai lucrez la câteva negative pentru albumul meu, și, când mai apuc mai respir, mai duc gunoiul, mai pun niște pâine în toaster și uit să o mănânc. It`s all about your pleasures in life.
(Egris): Am produs sute, niciodată nu am știut cât. De ,,dat,, pe ele au dat oamenii cu care lucrez din 2007 și până azi ca grup (Gluby, Tesla Cilum, Magnum). Foarte puține colaborări în afara grupului. Am produs pentru Lup (Torrino) și pentru Bocaseca (S.P)...a da :)) culmea și pentru unu din cei mai tari beat-makeri din rapul romanesc de azi Gogan în perioada când era pe scris doar.
(DooZile): Ca număr de instrumentale .. nu știu să zic .. dar am cu totul peste o mie cu siguranță.. am avut o trupă și piese de vreo 5 albume în toți acești ani, dar care au rămas în arhivă. Am zis că nu e de mine asta și mi-am văzut de treburi mai serioase lăsând totul ca hobby. Între timp am început colaborari solo cu diverși necunoscuti. Pe parte de beatmaker, nu de producator, îmi fac idei de piese pentru mine și de asemenea pentru cine vrea să colaboram. Pentru că de cele mai multe ori nu am pus amprenta pe bani, am dat instrumentale cui mi-a cerut cu condiția să îmi placă ca mc. Jada Piratul este unul Bobby Salata , Fleascu , Razna, Para. Acum colaborez cu un studio de înregistrări și producție pe partea comercială, de radio ca să zic așa , cu That's Right Music Production, asta implică voce instrumentale ,text,etc. De acolo îi menționez pe ei ca trupa That's Right, Americano, Mellina. Sunt polivalent, îmi place rapul, cu asta am început, dar ca orice producător important este profesionalismul.
(Krap): Instrumentale am produs destul de multe. Au dat pe ele artisti precum Nanu, Romem, Gani, MMC, Smokey, Tzip Tzop, AbSsent, Vid, Stradda, Anomos (New York) și lista continuă...
(Markone1): Am peste 50 compuse per total . Majoritatea au fost folosite de mine la albumele scoase cu casele de discuri , Intercont muzic , Cat muzic , Arte muzic și alte combinații, compilații etc.. dar am mai și dat din ele la băieți !
(KenZo): Destul de multe, încerc să lucrez cât de mult pot bineînțeles și în funcție de timpul liber. Ca și MC ar cam fi : Sișu Tudor, Underman, Praetor, Axes, Krem, romaN (de la UndaComună, Chișinău), Ibra și Fu, Exile, Swift (de la In Extremis), MMC, Mitză (de la Estradda), Dino, Cătălin, AbSsent + câțiva MC din SUA. Vor urma cât de curând și alte colaborari destul de importante pentru mine, dar toate la timpul lor. Pentru mai multe piese și informații mă găsiți aici : www.facebook.com/kenzo.beats / www.soundcloud.com/kenzooo27  / www.youtube.com/user/KenZooo27




CE FOLOSEȘTE:
VLAD DOBRESCU:
Technics SL-1210

Technics SL-1210
Shure M44-7
Shure M44-7
Rane TTM56
Rane TTM56
Groove Agent One
Groove Agent One
Akai MPK49
Akai MPK49
BYGA:
NI Maschine
NI Maschine
KAFU:
Logic Studio Pro
Logic Studio Pro
KRK G2 6"
KRK G2 6
 Beats by Dre Studio
Beats by Dre Studio
Focusrite
Focusrite
RODE K2
RODE K2
DJ UNDOO:
Akai MPD 24
Akai MPD 24
M-Audio Oxygen 8v2
M-Audio Oxygen 8v2
X1 (Native)
X1 (Native)
Vestax PDX-2000 MKII PRO
Vestax PDX-2000 MKII PRO
Technics 1210
Technics 1210
Ecler 36
Ecler 36


DJ NASA:
Propellerheads Reason 5



Propellerheads Reason 5
Akai MPD 24
Akai MPD 24
M-Audio Oxygen 8v2
M-Audio Oxygen 8v2
DALLAS:
Focusrite Saffire
Focusrite Saffire
KRK Rokit
KRK Rokit
MEGIDDO:
MBox 2
MBox 2
AKG K99
AKG K99
MIDI M-Audio Keystation 88es
MIDI M-Audio Keystation 88es
KeyRig 49
KeyRig 49
HERTZ:
Pro Tools
Pro Tools
DISMAS:
Samson Rubicon R6A
Samson Rubicon R6A
Focusrite Scarlett 2i2
Focusrite Scarlett 2i2
M-Audio Keystation 49e
M-Audio Keystation 49e
METAMORPHO:
HS80M
HS80M
Beyerdynamic DT-770
Beyerdynamic DT-770
m-audio oxygen 49
m-audio oxygen 49
mpd 18
mpd 18
FERRY:
M-audio keystation mini 32
M-audio keystation mini 32
SinBeats:
FL Studio
Fl Studio
alesis qx 49
alesis qx 49
EMPRESSTO:
korg nanokey
korg nanokey
lexicon alpha
lexicon alpha
yamaha rm1x
yamaha rm1x
SPOT:
akai pro mpk mini 25-key
akai pro mpk mini 25-key
E.R.U.:
M-audio bx5a
M-audio bx5a
Mackie onyx satellite
Mackie onyx satellite
M-audio Axiom 25
M-audio Axiom 25
AKG

AKG

Shutz:
Akai LPK25
Akay LPK25
 Mackie MR5
Mackie MR5
Alesis SR16
Alesis SR16
Commy:
Emu XBOARD 49
XBOARD 49
Jimmy Neutr0n:
Akai MPD 32
Akai MPD 32
FRFTASTK628
FRFTASTK628
RIPP:
Akai MPK mini
Akai MPK mini
Qishta ceinaru:
BCT MM602
BCT MM602

EGRIS:
m-audio axiom 61

m-audio axiom 61
KRAP:
Behringer umx49 
Behringer umx49
M-Audio Delta 1010LT
M-Audio Delta 1010LT
M-Audio studiophile av40
M-Audio studiophile av40
Kenzo:
Akai LPD8
Akai LPD8

Despre autor

Trimiteți un comentariu Blogger Disqus

  1. Imi pare rau sa iti zic, dar dezamagire. Ai pus 3 intrebari: una de prezentare (desi cu totii ii stiam pe acei producatori), una care nu vizeaza publicul (ok, nu e asa interesant ce scule folosesc)si una care nu aduce nimic nou (stim din piese cine a dat pe instrumentalele lor, etc.). Poate ar trebui sa citesti si tu o carte cum se face un interviu, nu stiu. E o sugestie. Ai avut o intentie buna (felicitari), concretizata trist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fara sa citesti si tu ...doar sa citesti...posibil sa trebuiasca sa citesti"si tu" abecedarul si mai apoi sa incerci sa deschizi cartea de romana/gramatica,sa inveti si chestia cu semnele de punctuatie,nu stiu de ce dar am vaga impresie ca vorbesti si mult si prost si fara rost,asa fara sa fie "si" prea sacaitor.

      Ștergere
  2. Monica, draga, oameni seriosi cu o cariera in meseria asta au dat raspunsuri complexe la acele cateva intrebari, bine gandite zic eu, si spui tu ca Eladio ar trebui sa citeasca o carte ... ai facut cumva FJSC-ul si stii prea multe? Eu iti sugerez sa faci tu un interviu care sa aiba succesul acestui interviu. nu sa sugerezi diverse. dezamagirea ta conteaza prea putin sau deloc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Interviul a fost reusit, nu prea am vazut eu prin Romania interviuri cu o asa gama de producatori.
    Imi place, a fost interesant, sunt vre-o 3 despre care nici nu stiam, cat despre sculele pe care le folosesc.. eu zic ca-i interesant, in calitate de MC si Beat Maker, iti poti face o idee.
    Asteptam si urmatorii producatori care inca nu au raspuns, sunt mai curios de BeatMaker decat de MC, in Romania nu prea li se da importanta, cu totii stim cine-s dar daca auzim un beat de la ei nici nu stim cine-i pana nu citim in descriere.. deci, mai mult "zoom" pe producatorii din Romania! Big up pentru interviu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Desi sunt unul din cei care au dat interviu eu zic ca e o treaba buna mai ales pentru paroducatorii care sunt la inceput si nu sunt cunoscuti si pt cei care au ani in spate de munca si nu sunt cunoscuti,dar si pentru cei care sunt cunoscuti. termenul de producator e neinteresant publicului ca la noi in 'industrie' conteaza "artistul" care sta totusi la mana celor care produc.
    Pace all!!

    RăspundețiȘtergere

Ce parere ai? Trimite un comment!

 
Top